Audemars Piguet 2008 Singapore InAugural F1 GP Limited Edition Working Chrono PVD Case with Black Dial Leather Strap
איל''ת איל''ת עברית English
facebook
ראשי אודות מידעון חברים יסודות בהערכה גלריה חדשות קישורים קבצים צור קשר
ראשי » חברים » ד"ר רחל זורמן
חברים
ד"ר רחל זורמן

ד"ר רחל זורמן

מכון הנרייטה סאלד, מנהלת כללית

02-6494444
    rachelz@szold.org.il




קורות חיים

 

השכלה:

1983 -Ph.D , חינוך מיוחד – .Teachers College, Columbia University, N.Y

1983 - Ed.M., חינוך מיוחד - Teachers College, Columbia University, N.Y

1979 - M.A., פסיכולוגיה (בהצטיינות) - האוניברסיטה העברית, ירושלים

1975 - B.A., פסיכולוגיה (בהצטיינות יתרה) – Cleveland State University, Cleveland, Ohio

1974 – B.H.L בספרות עברית  - College of Jewish Studies, Cleveland, Ohio

תחומי התמחות

 

·        ניהול מחקרי הערכה של תכניות חינוכיות  וחברתיות בארץ ובארה"ב, תוך שימוש במגוון של מודלים להערכה ומתודות כמותיות ואיכותניות של איסוף וניתוח נתונים.

·        12 שנות ניסיון בהערכת תכניות פדרליות ומקומיות בתחומי החינוך והחברה בארה"ב.

·        הכשרת מנהלים ואנשי צוות במוסדות, עמותות וארגונים חינוכיים וחברתיים בארץ ובחו"ל להטמיע ולהשתמש בהערכה כחלק מהתרבות הארגונית.

·        פיתוח והפעלת כלים ותכניות לאיתור וטיפוח תלמידים מחוננים ומצטיינים מאוכלוסיות מגוונות.

·        ניסיון בהוראה באוניברסיטאות בארץ ובחו"ל בתחום ההערכה, חקר האינטליגנציה והמחוננות, ואיתור וטיפוח כישרונות בקרב תלמידים מאוכלוסיות מגוונות.

מאמרים ופרסומים

רשימת מאמרים ופרסומים באנגלית:

Blum-Zorman, R. (1983). Cognitive controls, cognitive styles and mathematical potential among gifted preadolescents. Unpublished doctoral thesis. Teachers College, Columbia University.

Lubling, A., & Zorman, R. (1982). The Educational Enrichment Center: A holistic community approach model. Gifted Child Quarterly, 26(2),  74-76.

Manny – Ikan, E., Dagan, O., Berger – Tikochinski, T. & Zorman, R. (2011) Using the interactive white board in teaching and learning – an evaluation of the SMART CLASSROOM pilot project. Interdisciplinary Journal of E-Learning and Learning Objects. (7).

Rachmel, S. & Zorman, R. (2003). Gifted students as path breakers. The Israeli experience. Gifted and Talented International, 18(1), 36-43.

Rachmel S., & Zorman, R. (2003). Opportunities for realization of potential in science and technology in gifted  programs in Israel. In P. Czermely & L. Lederman (Eds.) Science Education: Talent Recruitment and Public Understanding (pp. 283-294). Amsterdam: IOS Press

Zorman, R. (1999). Embedding authentic assessment into the processes of accelerated schools. Internal document. Stanford University: The National Center for the Accelerated Schools Project. The School of Education.

Zorman, R. (1998). A model for adolescent giftedness identification via challenges (MAGIC). Gifted and Talented International, 13, 65-72.

Zorman, R. (1998). Fulfilling the potential of gifted Israeli females to achieve in the sciences. In R. Zorman & N. Krongold (Eds.). Nurturing Gifted Girls in the Natural Sciences. (pp. XLV-LXIII). Jerusalem: The Szold Institute.

Zorman, R. (1997). Eureka: The cross cultural model for identification of talent through enrichment. Roeper Review, 20(1), 54-61.

Zorman, R., (1996). The long and winding road from promise to fulfillment in science among gifted females in Israel. High Ability Studies, 7(1), 39-50.

Zorman, R. (1993). Mentoring and role modeling programs for the gifted. In K.A. Heller, F.J. Monks, & A.H. Passow (Eds.). International Handbook of Research on Giftedness and Talent. ( pp. 727-741). Oxford: Pergamon.

Zorman, R., (1993). The life-stage mentoring model for the gifted. Gifted International, 8(1), 4-8.

 

Zorman, R. (1991). Identification and nurturance of young disadvantaged gifted children. In R.M. Milgram (Ed.), Counseling gifted and talented children: A guide for teachers, counselors and parents. (pp.161‑178). Norwood, NJ: Ablex.

Zorman, R. (1987). The residential high school for excellence in the arts and sciences. Roeper Review, 10(1), 5-9.

Zorman, R. (1982). Parents do make a difference. Roeper Review, 5(2), 41-43.

Zorman, R., Itzhaki, R., Krongold, N. & Shani-Cahani, A. (in press).

Assessment based instruction.

Zorman, R., & Lubling, A., (1983). Toward promoting sensitivity and social leadership in the gifted. Gifted International, 2(1), 77-94.

 

רשימת מאמרים ופרסומים בעברית:

בנדס-יעקב, א', וזורמן, ר' (1991). בין אמנות, מדע ומוסר: דיון בזיקה בין התחומים לקראת שילובם בתכנית הלימודים. ירושלים: מכון הנרייטה סאלד והעמותה למצויינות בחינוך.

זורמן, ר', (2011).   ניהול תקין כתנאי מוקדם, אך מה עם ההצלחה של תכניות חברתיות? חדשות המגזר השלישי, דצמבר, 2011.

 

זורמן, ר' (1998). הישגים במדעים בקרב בנות מחוננות בישראל: מפוטנציאל למימוש. בתוך ר' זורמן ונ' קרונגולד (עורכות) טיפוח בנות מחוננות בתחומי המדעים. (עמ' 6046-). ירושלים: מכון הנרייטה סאלד.

 

זורמן, ר' (1986). מהותה של מחוננות בגיל הילדות, זיהויה וטיפוחה. בתוך ר' זורמן: זיהוי מחוננות וטיפוחה (עמ'7-20 ). ירושלים: מכון הנרייטה סאלד.

 

זורמן, ר' (1985). איתור בעיות בקהילה כבסיס לעיצוב מדיניות התערבות חינוכית: מודל מערכות. ירושלים: מכון הנרייטה סאלד.

 

זורמן, ר', גורדון, ר', ארז, א' ויפה, ר' (1996). חשיפה: הדגם הבין-תרבותי לאיתור כשרון חבוי במדעים ובאמנות חזותית. ירושלים: מכון הנרייטה סאלד.

 

זורמן, ר', ודויד, ח' (2000). אפשר גם אחרת. בנות ונשים: הישגים ואתגרים. ירושלים: מכון הנרייטה סאלד

 

זורמן, ר', דרור, א', ענבר, ל' פרנקל, ח' (1989). בוגרי פנימיות האגודה לקיום החינוך מחקר מעקב. ירושלים: מכון הנרייטה סאלד.

 

זורמן, ר' והים-יונס, א' (1998). בוגרי בתי-הספר התיכוניים של רשת "אורט". ירושלים: מכון הנרייטה סאלד.

 

זורמן, ר' ונבו, ב' (1997). מחוננות. בתוך ב' נבו (עורך), אינטליגנציה אנושית (חלק א', עמ' 443-502). תל-אביב: הוצאת האוניברסיטה הפתוחה

 

זורמן, ר' וקרונגולד, נ' (עורכות) (1998). טיפוח בנות מחוננות בתחומי המדעים. ירושלים: מכון הנרייטה סאלד.

 

זורמן, ר' ורגב, ע' (1994). האוריינטציה הלימודית וההישגים הלימודיים של תלמידי המכינות הקדם-אקדמיות. ירושלים: מכון הנרייטה סאלד.

 

זורמן, ר' ורחמל, ש' (1995). קווי יסוד לתכנית לימודים ייחודית לתלמידים מחוננים במסגרת יום העשרה שבועי. ירושלים: מכון הנרייטה סאלד.

 

זורמן, ר', רחמל, ש' ושקד, א' (2004). עקרונות לפיתוח תכנית לימודים ייחודית לתלמידים מחוננים.  ירושלים: משרד החינוך.

 

זורמן, ר', שפטיה, ל' וקרונגולד, נ' (1996). מיקוד למידה: סקר על מוכנות ליישום בבתי-ספר יסודיים. ירושלים: מכון הנרייטה סאלד.

 

נבו, ב' וזורמן, ר' (1997). אינטליגנציה והשפעות סביבה. בתוך ב' נבו (עורך), אינטליגנציה אנושית (חלק א', עמ' 382-325). תל-אביב: הוצאת האוניברסיטה הפתוחה.

 



איל"ת - אגודה ישראלית להערכת תכניות
מכון הנרייטה סאלד |
כתובת: רחוב קולומביה 9, קריית מנחם ירושלים 9658326|
טלפון: 02-6494444 | פקס: 02-6437698
Email: szold@szold.org.il