Audemars Piguet 2008 Singapore InAugural F1 GP Limited Edition Working Chrono PVD Case with Black Dial Leather Strap
איל''ת איל''ת עברית English
facebook
ראשי אודות מידעון חברים יסודות בהערכה גלריה חדשות קישורים קבצים צור קשר
ראשי » חברים » ד"ר דליה חסון-גלעד
חברים
ד"ר דליה חסון-גלעד

ד"ר דליה חסון-גלעד

התמחות בשיטות מחקר בחינוך, חינוך רפואי ומדעי החברה, הערכת תכניות חברתיות וחינוכיות, עריכת לשון ועריכה מדעית

050-6527697
dgilad@campus.haifa.ac.il


קורות חיים להורדה     בעברית   



קורות חיים

השכלה

10.08.2014  – דוקטורט בחינוך, אוניברסיטת חיפה.
נושא המחקר לדוקטורט: "הזהות המקצועית של רכזי הערכה בית-סִפריים (בזיקה להתמקצעות  ההערכה בחינוך): תפישות וציפיות של אנשי חינוך מהתפקיד החדש" (בהנחית ד"ר חגי קופרמינץ)

2009-2013 – לימודים לתואר שלישי באוניברסיטת חיפה, הפקולטה לחינוך, החוג ללמידה הוראה והדרכה.

1994 – תואר שני מאוניברסיטת חיפה, החוג לחינוך, מסלול תכניות לימודים, מינהל והדרכת מורים.
נושא התזה: "עמדותיהם של תלמידים כלפי מחשבים לפי מין, שכבת-לימוד והרכב חברתי של בית-הספר" (בהנחיית פרופ' מ' זיידנר ופרופ' א' קלינגמן).

1988 – תואר ראשון במסגרת האוניברסיטה הפתוחה (ב"א כללי).

1984 – מכללת גורדון לחינוך, הסמכה כמורה לכיתות ג'-ו' (כולל פרס ע"ש עמנואל יפה על הצטיינות בעבודה המעשית, הצטיינות בלימודי מקרא).

1978 – בוגרת ביה"ס הריאלי העברי בחיפה, במגמה סוציולוגית-הגותית.

 

רקע מקצועי ותעסוקתי

2011 (תשע"ב)  ואילך

מכללת אורנים (חלקי) – מרצה ומנחה במסלול ניהול וארגון מערכות חינוך לתואר שני
(קורס הערכה בית ספרית, חובה - פיתוח פדגוגי)

יולי 2014 ואילך

מעריכה (עצמאית) של תכנית "הורים במרכז" – שותפות חיפה-בוסטון ועיריית חיפה

2012 ואילך

מעריכה (עצמאית) של תכנית "שילובים" – שותפות חיפה-בוסטון ועיריית חיפה (המחלקה לקליטת עולי אתיופיה)

1994 ואילך

סטטיסטיקאית עצמאית – ייעוץ והדרכה במחקר ובמחשבים, עיבוד נתונים, עריכת לשון ועריכה מדעית. השירות ניתן:

·     לסטודנטים לתארים מתקדמים בחינוך, עבודה סוציאלית, מדע המדינה, כלכלה ומינהל, רפואה, מדעי הרפואה ועוד;

·     לצוותי מחקר וחוקרים במוסדות וארגונים שונים (הטכניון: הפקולטה להוראת המדעים, בית-הספר לרפואה, רפואת המשפחה; אוניברסיטאות, מכללות, חברות לייעוץ ארגוני, קופת חולים כללית, ועוד).

1995-2012

הפקולטה לרפואה של הטכניון

·     עיבוד וניתוח נתונים למתן ציונים ולמחקר של מבחני הגמר הקליניים בעל-פה  OSCE (Objective Structured Clinical Examination) ו- SOE (Structured Oral Examination).

·     מתן ייעוץ לרופאים ולסטודנטים בבניית שאלונים ומסדי נתונים וניתוח נתונים לצורכי מחקר.

1998– 2006

עיבוד נתונים במסגרת מחקר "הערכת רופאים ראשוניים בקהילה"  (פרופ' ר' כהן, מנהל המחלקה לחינוך רפואי, בית-הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית, הדסה, ד"ר ג' עמיאל מהמחלקה לחינוך רפואי, הפקולטה לרפואה של הטכניון וד"ר ש' רייס, מנהל המחלקה לרפואת משפחה והחוג לחינוך רפואי בחיפה).

1994–1998

המחלקה לאפידמיולוגיה בבי"ח רמב"ם (פרופ' ש' לין)

·      סטטיסטיקאית ומנחה בשיטות מחקר, הנחיית רופאים ומתמחים בעיבוד נתונים ובביצוע מחקרים (שכירה).

1995 -2013

סטטיסטיקאית ומעריכה ביחידה להערכה ומדידה במשרד החינוך, מחוז חיפה
(שליש משרה, כשכירה)

 

·     ייעוץ אקדמי לבי"ס ניסויי (משרד החינוך) 2011-2013

 

·     השתתפות קבועה בפורום רפרנטים להערכה של משרד החינוך במסגרת הראמ"ה
(הראשות הארצית למדידה והערכה, החל מ- 2005)

 

·     ניתוח ועיבוד נתונים (בגרויות, מיצ"ב, ועוד), תכנון, הדרכה וביצוע סקרים והערכה
על-פי צורכי המחוז

 

·     הדרכה (פרטנית) של מדריכים ועובדים במחוז חיפה בניתוח נתונים, הצגתם והפקת מסקנות מהם ברמת המחוז ובתי-ספר (Word, Excel, Access, PowerPoint)

1989–2001

מכללת גורדון לחינוך

·     סטטיסטיקאית ומנחה בשיטות מחקר.

·     הוראה בקורסים בשיטות מחקר ויישומי מחשבים בחינוך.

·     עריכת לשון ועריכה מדעית של מאמרים, של כתב-העת "עיון ומחקר בהכשרת מורים" ושל תכניות-לימודים.

·     הנחיית תלמידי מ"א במסגרת אוניברסיטת אלבמה, ארה"ב (בבית-הספר לעובדי הוראה): הנחיה בשיטות מחקר ובביצוע המחקרים בפועל, עיבודם הסטטיסטי, עריכתם והנחיה בסיכומם.

1990–1994

מק"מ (מרכז לקידום מחשבים בחינוך)מרצה בהשתלמויות מורים ביישומי מחשבים בחינוך.

1988-1993

עוזרת מחקר בחוג לחינוך, אוניברסיטת חיפה.

1984–1986

הוראה בבתי ספר יסודיים במחוז חיפה.

 

תחומי התמחות

·       שיטות מחקר, מדידה והערכה בחינוך, במדעי החברה, בחינוך רפואי וברפואה (כולל שיטות לאיסוף, עיבוד, ניתוח נתונים והצגתם)

·       אוריינות סטטיסטית

·       הערכה בחינוך, מחקרי הערכה

·       הוראה והדרכה

·       ידע, מומחיות ופרופסיונליות

·       יישומי מחשב וטכנולוגיה בהוראה/למידה ובמחקר

מאמרים ופרסומים

פרסומים

אוליבן, א', נווה, ר', חסון-גלעד, ד' וברוך א' (2012). הערכת סטודנטים לרפואה את השימוש בתוכנת מטופל ווירטואלי בתוכנית הלימודים והבחינות. הרפואה, מאי 2013. http://www.ima.org.il/harefuah/ViewArticle.aspx?aId=3195

גולדשטיין, י' וגלעד, ד' (1995). ציפיות הורים ומורים מבית הספר היסודי. עיון ומחקר בהכשרת מורים,
 1,
35-1.

הדר, א' וגלעד, ד' (1992). הילד במעבר מגן הילדים לבית הספר: תפיסות של מורות כיתות א' וגננות.  עיון ומחקר בהכשרת מורים, 110-84.

חסון-גלעד, ד' וקופרמינץ, ח' (2012). מודל לניתוח מבנה וגבולות תפקיד רכז ההערכה. מאמר שהוצג בכנס ה-11 של איל"ת  "מימוש הפוטנציאל הגלום בהערכה" (מושב 5) 1.4.2012. תל אביב: האוניברסיטה הפתוחה, קמפוס רמת אביב. בתוך: לוסטיג, ר' (2012). מימוש הפוטנציאל הגלום בהערכה, 210-190. תל-אביב ובאר-שבע: איל"ת.

חסון-גלעד, ד' (2012). מסגרת מושגית לתיאור ולניתוח הזהות המקצועית של רכז ההערכה, בזיקה להתפתחות ההערכה בחינוך כפרופסיה. מאמר שהוצג בכנס העשירי של איל"ת – "הזיקה שבין הערכה לקיימות בתכניות ופרויקטים" (מושב 14) 2-1 בפברואר, 2011, האוניברסיטה העברית, בית מאירסדורף, הר הצופים, ירושלים.  בתוך: לוסטיג, ר' (2012). מימוש הפוטנציאל הגלום בהערכה, 189-171. תל-אביב ובאר-שבע: איל"ת.

כהן-קסטל, א', נווה, ר', גנור, מ', חסון-גלעד, ד' ובריק, ר' (2010). תוכנית פסג"ה: פיתוח סגל ההוראה הקלינית בפקולטה לרפואה בטכניון – לשאוף, לתכנן ולהגיע לפסגה. הרפואה, 149(4), 236-232.

כהן-קסטל, א', שכטר, א', עמיאל, ג', גלעד, ד' ורייס, ש' (2006). ה-  OSCE ככלי הערכה ומתן משוב לרופאים ראשוניים בצבא ההגנה לישראל – מחקר מבוא. הרפואה, 145(ט), 647-643.

שור, צ' וגלעד, ד' (1997). סקר שיקולים והעדפות מורים בבחירת תכנית הלימודים בשנת השבתון. עיון ומחקר בהכשרת מורים, 4, 27-1.

Kurland, H. & Hasson-Gilad, D. R. (accepted July 2014). Organizational learning and extra effort: The Mediating effect of job satisfaction.  (Teaching and Teacher Education).

 

השתתפות בכנסים

חסון-גלעד, ד' (2014). שפת ההערכה המקצועית – תרומתה להנחלה, לעיצוב ולשימור תרבות הערכה בית-ספרית. כנס "שפות ושיח במרחב הציבורי" הכינוס ה-13 של האגודה הישראלית לחקר שפה וחברה, מכללת לוינסקי לחינוך (23 ביוני 2014).

חסון-גלעד, ד' (2014). הזהות המקצועית של רכז ההערכה הבית-סִפרי - תפישות וציפיות של אנשי חינוך.
כנס "חדשנות בחינוך הדור הבא – בניית קהילת חוקרים צעירים וכנס דוקטורנטים" הפקולטה לחינוך, אוניברסיטת חיפה (8 במאי 2014).

חסון-גלעד, ד' (2014). הזהות המקצועית של רכז ההערכה בזיקה לזהות ההערכה הבית-ספרית כפרופסיה. הכנס המדעי השנתי ה-15 מחקר, עיון ויצירה באורנים. מכללת אורנים (10 בפברואר 2014).

חסון-גלעד, ד' וקופרמינץ, ח' (2012). מודל לניתוח מבנה וגבולות תפקיד רכז ההערכה. הכנס ה-11 של איל"ת – "מימוש הפוטנציאל הגלום בהערכה". תל אביב: האוניברסיטה הפתוחה, קמפוס רמת אביב. (1 באפריל 2012).

נוה, ר', כהן קסטל, א', גנור, מ', חסון-גלעד, ד', בריק, ר', אקרמן, ר' ודורי, י (2012). התפתחות תפיסות רופאים-מורים לגבי שילובו של פורום מתוקשב במהלך תכנית הכשרת סגל הוראה לרפואה (פוסטר).
האדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה. רעננה: האוניברסיטה הפתוחה – המרכז לחקר חדשנות בטכנולוגיות למידה. (15-16 בפברואר 2012).

חסון-גלעד, ד' וקופרמינץ, ח' (2012). בנייה ותיקוף של כלי לזיהוי ולמיפוי תרבות-הערכה בית-ספרית. הכינוס השמיני של האגודה הישראלית לפסיכומטריקה (אפ"י), מרכז "נא לגעת" נמל יפו (8 בפברואר 2012).

חסון-גלעד, ד' (2011). מסגרת מושגית לתיאור ולניתוח הזהות המקצועית של רכז ההערכה, בזיקה להתפתחות ההערכה בחינוך כפרופסיה. הכנס העשירי של איל"ת – "הזיקה שבין הערכה לקיימות בתכניות ופרויקטים". האוניברסיטה העברית, בית מאירסדורף, הר הצופים, ירושלים. (2-1 בפברואר, 2011).

קורלנד, ח' וחסון-גלעד, ד' (2010). תרומת מנהיגות מעצבת של מנהלים לשביעות רצון ולהשקעת מאמץ יתר בקרב מורים. כנס "מדיניות וניהול בחינוך בעידן הגלובאלי", ביה"ס לחינוך, אוניברסיטת בר-אילן (23 במאי 2010).

אוליבן, א', נווה, ר', חסון-גלעד, ד' וברוך, א' (2010). יישום תוכנת "חולה וירטואלי" להוראה והערכת סטודנטים לרפואה. הכינוס השנתי של האיגוד הישראלי למערכות מידע ברפואה, חדשנות ישראלית בטכנולוגיות המידע ברפואה. מלון הילטון תל-אביב (20 בדצמבר 2010).

 

 

פרסומים וקבצים להורדה



איל"ת - אגודה ישראלית להערכת תכניות
מכון הנרייטה סאלד |
כתובת: רחוב קולומביה 9, קריית מנחם ירושלים 9658326|
טלפון: 02-6494444 | פקס: 02-6437698
Email: szold@szold.org.il