Audemars Piguet 2008 Singapore InAugural F1 GP Limited Edition Working Chrono PVD Case with Black Dial Leather Strap
איל''ת איל''ת עברית English
facebook
ראשי אודות מידעון חברים יסודות בהערכה גלריה חדשות קישורים קבצים צור קשר
ראשי » יסודות בהערכה
יסודות בהערכה

6. שימוש בהערכה

המונח "שימוש" מתייחס למידה ולאופן שבעלי עניין משתמשים בתהליך, בתוצאות ובהמלצות של ההערכה. שימוש נחלק בדרך כלל לשימוש קונספטואלי, לשימוש אינסטרומנטלי ולשימוש תהליכי. שימוש קונספטואלי מתייחס לשינויים אצל אנשים שקשורים ללמידה, לידע, להבנת מידע ולרכישת תובנות על התוכנית. שימוש אינסטרומנטלי מתייחס לשימוש בממצאים כבסיס לפעולה. שימוש תהליכי מתייחס לשינויים קוגניטיביים והתנהגותיים בגישה לסוגיות ובעיות כתוצאה מהמעורבות של המשתמשים בתהליך ההערכה, כגון, חשיבה רפלקטיבית, וקביעת יעדים ואבני דרך. העבודה המרכזית על שימוש בהערכה נעשתה על ידי מיכאל פאטון. אנא ראו:

Patton, M.Q. (1997) Utilization-Focused Evaluation. Thousand Oaks:CA. Sage. (link to YouTube of Patton lecture at IAPE conference 2011.

http://www.iape.org.il/album_show.asp?item_id=41

שינוי – הקשר בין הערכה ושינוי מערב את ההכרה שממצאי הערכה משפיעים על אנשים וארגונים. שינוי יכול להתבטא בכמה רמות: בחשיבה, בעמדות, בהתנהגות אישית ובהתנהגות ארגונית.

ארגון לומד – על מנת להפוך לארגון לומד, הארגון צריך ליצור, לרכוש ולהעביר ידע. זהו הבסיס לשינוי של פרקטיקות המשקפות למידה, ויצירה והעברה של ידע חדש.



איל"ת - אגודה ישראלית להערכת תכניות
מכון הנרייטה סאלד |
כתובת: רחוב קולומביה 9, קריית מנחם ירושלים 9658326|
טלפון: 02-6494444 | פקס: 02-6437698
Email: szold@szold.org.il